eerste dagje in kuta - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van anne hooren - WaarBenJij.nu eerste dagje in kuta - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van anne hooren - WaarBenJij.nu

eerste dagje in kuta

Blijf op de hoogte en volg anne

13 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

gister een vlucht van 16 en een half uur gehad. ik had die tijd denk ik toch wel onderschat ik werd er knetter gek van om de hele tijd in die stoel te blijven zitten. gelukkig liepen Sanne en ik nog af en toe een rondje vliegtuig om de benen te strekken.

Vedder was de vlucht top ze hadden meer dan 50 films en spelletjes om de tijd mee door te brengen. Vedder kwam er steeds weer een mevrouw langs met eten en drinken.

ook hadden we vermaak van een Zweedse juf die haar nichtje ging opzoeken en een dronken amerikaan.
ik had niet verwacht dat er mensen waren die zo goed gebruik zouden maken van het gratis bier in het vliegtuig maar die amerikaan die bleef maar biertjes bestellen.
hij vertelde dat hij 15 jaar in Bali had gewoond en dat het daar geweldig was. ook kon hij ons wel een lift geven met de auto door heel het eiland. en hij was geen pedofiel zij hij zelf want hij had een vrouw en 2 honden.
gelukkig zijn we deze man kwijt geraakt toen we het vliegtuig uitstapte.

dat ze in bali wel houden van blonde meisjes merkte we meteen op het vliegveld. want de man die ons paspoort en visum moest nakijken gaf ons ook zijn nummer . hij zat constant grapjes te maken en was wel een kwartier aan het praten terwijl er achter ons een hele rij stond.

verbaast liepen Sanne en ik het vliegveld uit en we werden overspoeld door warmte. zelfs s'avonds om 8 uur was het nog zo een 25 graden.

een taxi regelen was zo gedaan want er stonden tientallen mannen klaar die iedereen naar de hotels bracht.
eenmaal in de taxi keek ik mijn ogen uit , overal zijn palmbomen, aparte gebouwen en hele gezinnen op een scooter.

het hotel hier is geweldig ze hebben ontbijt, zwembad, balkon, balkon,bar,kluis en er word iedere dag je kamer schoon gemaakt. wie wil dat nou niet.

toen Sanne en ik in onze kamer aankwamen gingen we gelijk in bad om even te chillen. daarna heb ik heerlijk geslapen .

vandaag zijn we naar het strand geweest en hebben we in kuta rond gekeken. wat was het strand heerlijk zeg , het water is gewoon warm eb de golfen zijn veel groter dan in Nederland. ook was het er helemaal niet druk en je kon eindeloos het strand opkijken.

de stad kuta is vooral heel druk en toeristisch. overal zijn kleine winkeltjes en eetgelegenheden. voor de winkeltjes staan bijna altijd mannetjes die je spullen proberen aan te smeren en eindeloos blijven doorpraten ook al zeg je nee. ik heb nog nooit zo vaak "nee" gezegd op 1 dag.

dat het eten zo goedkoop daar hebben Sanne en ik goed gebruik van gemaakt. zowel middags als s'avonds zijn we heerlijk uit eten gegaan.

aan het einde van onze dag in kuta waren we verdwaald. we hebben 3 uur rond gelopen maar we kwamen steeds weer leuke winkeltjes tegen die natuurlijk veel belangrijker zijn dan de weg terug naar het hotel.

maar het was geen probleem want voor nog geen 3euro hadden we een taxi terug naar het hotel.

eenmaal bij het hotel hebben we nog wat gezwommen in het zwembad. we zijn niet voor plan om vanavond uit te gaan. want waarschijnlijk gaan we dan ook weer verdwalen maar dan nachts.

dus de eerste indruk van kuta is geweldig. we gaan hier nog zeker een leuke week beleven.

• 13 Maart 2014 - 22:39

J.a.wijntjes.:

Leuk meisjes.
    wij kennen jullie hotel, mijn zus klasien was daar ook, dus wij zijn er wel geweest.
    geniet maar verder.
    Liefs Opa en Oma.

• 14 Maart 2014 - 07:21

Moni Kalter:

Wat leuk omdat allemaal te lezen!! Hoop dat jullie heel veel plezier zullen hebben maar dat zal wel goed komen!! Have fun girls!!!

• 16 Maart 2014 - 17:30

Cecile:

Super om te zien dat je het nu al naar je zin heb.. geniet er van meis!

je hebt het verdient...

xx