verblijf in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van anne hooren - WaarBenJij.nu verblijf in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van anne hooren - WaarBenJij.nu

verblijf in Ubud

Door: Sanne en Anne

Blijf op de hoogte en volg anne

22 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

4 dagen geleden pakte Sanne en ik onze tassen in en trokken we Vedder naar Ubud. Ubud is een iets minder toeristisch stadje waar mooie natuur om heen ligt.

de weg naar Ubud was heel bijzonder Sanne en ik keken onze ogen uit.
overal zagen we aparte voertuigen en mooie natuur. ik had niet verwacht dat een stadje nog geen 30km van Kuta zo anders kon zijn.

de eerste 2 nachten hadden Sanne en ik een goedkope homestay besteld.de homestay lag zo afgelegen de de taxi chauffeur hem in eerste instantie niet kon vinden.

na dat de taxi chauffeur ons had afgezet bij een steegje moesten Sanne en ik met onze tassen om nog een stukje lopen.
even was ik bang dat we een vreselijk krot hadden besteld. maar dat viel gelukkig 100% mee . toen we aankwamen werden we vriendelijk begroet door de eigenaar en zijn vrouw ze lieten ons de kamer zien en die was echt super mooi. in de homestay zelf waren maar 3 kamers en een gebouw voor mensen die vrijwilligers werk deden op een basisschool in de buurt.

sommige van die vrijwilligers waren ook Nederlands. het was super gezellig met de vrijwilligers we zijn zelfs 2 keer met ze uit eten geweest.

de vrijwilligers wisten veel over hoe de mensen in Ubud echt leefde. zo vertelde een vrouw mij die in een weeshuis les geeft over de 2 kanten van Ubud. De stad was heel erg druk en rijk maar buiten de stad zijn er mensen die in krakkemikkige gebouwen leefden en de kinderen in het weeshuis hebben niet eens een bed of een matras.

die 2 dagen hebben Sanne en ik wat door Ubud gewandeld en hebben we monkeyforest bezocht. dat is een bos waar aapjes gewoon los om je heen lopen. die beestjes zijn zo nieuwsgierig dat ze meerdere keren op ons schoot en op ons hoofd gingen zitten. ik vond het daar geweldig.

helaas konden we niet langer blijven in de homestay dus hadden we voor nog 2 nachtjes een hotel geboekt.

dat hotel ligt tussen de rijstvelden en heeft een zwembad, ook is het maar 10min met de taxi van het centrum. voor vandaag hadden Sanne en ik ons ingeschreven voor een georganiseerde fietstocht door de rijstvelden.

die tocht was echt geweldig we zaten in een groepje met mensen uit heel de wereld en de gids liet ons helle mooie oude boerderijtjes zien.
van te voren mochten we een koffie plantage bezoeken en hebben Sanne en ik de zogenaamde beste en duurste koffie ter wereld geproefd. dat was opzicht wel lekker maar ik vind de koffie van mijn moeder beter.

toen we terug werden gebracht van de fietstocht naar het hotel reden we met een busje super snel door de hobbelige wegen. het was een hele mooie roette maar op het einde van de rit moest mijn wagen ziekte iets van zich laten zien. toen ik al rijdende uit het raam hing om de auto's achter me te laten zien wat ik had gegeten liep er net een klasje school meisjes langs. die keken geschrokken naar het inmiddels vieze busje dat over de weg reed.

morgen gaan we Vedder reizen naar Amed dat is een stadje boven aan bali vlakbij een vulkaan en witten stranden. ik ban benieuwd wat we gaan aantreffen.

  • 22 Maart 2014 - 19:35

    J.a.wijntjes.:

    Hallo lieve meisjes.
    Wat leu omte lezen dat jullie zoveel van het eiland zien.
    Wij zijn nu op trektocht in Spanje, en vermaken ons ook uitstekend.

    Lieve groet van ons beide.

  • 22 Maart 2014 - 22:06

    Ingrid Vetkamp:

    Wat leuk om jullie zo een beetje te volgen. Geniet van het mooie land en kom met veel verhalen en foto's bij ons terug. Dikke kus

Tags: Ubud, Bali, indonesia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anne

1996/17/lovedylanscholten/nederland/Amersfoort/bali/indonesie/

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 5762

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 17 April 2014

indo(s)anne

Landen bezocht: